„Љубав је као црвена вечерња хаљина која никада не излази из моде“

Продуцент и менаџер многих певача из Хрватске и Словеније међу којима је и Владо Калембер. Поезијом се бави од своје петнаесте године. Објавио је збирку песама „Нек живи љубав“, љубав је за њега непресушни извор инспирације, а недавно је објавио и роман „На корак од Евиног прага“ у сарадњи са Милицом Благојевић Јанковић.

Аутор: Мара Недељков

Шта у писцу који је био продуцент и менаџер многим певачима преломи, па он почне да пише роман?

 

Ја сам човек који воли изазове. Зато сам хтео да се појавим са нечим новим. Изазов ми је био и имао сам инспирације да поделим са људима нешто који доживљавају нешто као и ја. Наравно да ми је било тешко да напустим посао продуцента и менаџера, требало ми је доста времена да пробам своју каријеру. Инспирацију ми је дао град Амстерда где сам се смирио од ноћног живота и буке.

Како се постаје писац?

 

Писац се постаје из љубави према писању и уз мало среће.

Како срце то поручи мозгу?

 

То је природа. Или имаш или немаш дар. Код мене је било мало дара и мало среће. Онда су се коцкице спојиле. Када имаш и дар и срећу и мозак, онда је то срећа у природи.

Када сте Ви први пут узели папир и оловку и заправо схватили да желите да постанете писац?

 

Од малих ногу сам писао поезију, то се скупљало петнаест и више година на папиру, стајале су у мојој фиоци. Онда сам одлучио да разговарам са људима из издавачке куће и они су ми препоручили да издам прву књигу песама. Тако сам издао и постао писац.

Шта је то „ауторски пар“, како се пише у пару?

Уторски пар је када свако од нас пише своју главу као да певамо у дуету. Тако изгледа писање. Идеја је Миличина. Исказала ју је раније, али су се некако коцкице за њену реализацију склопиле почетком године. Тад смо кренули у писање књиге. Обоје смо, заправо, желели да обухватимо једном књигом оба погледа, и мушки и женски, у једној причи.Тако би читаоци, и мушкарци и жене, могли да коначно схвате да и љубав има „две стране“, баш као и што „медаља има две стране“

Роман „На корак од Евиног прага“ је дело које сведочи о љубави и поучује да је љубав једина универзална вредност за коју се треба борити. Шта је, по Вашем мишљењу, превисока цена љубави коју не би требало платити?

 

За мене је љубав, као и за већину, оно што чини суштину живота. Не само љубав између мушкарца и жене, већ љубав према људима, породици, готово свему што ме окружује. Стицајем околности, до сада сам писао искључиво о љубави између мушкарца и жене, те сам овом књигом наставио започето, а из разлога што сам и сам у вечитом трагању за вечном љубави. Без обзира што је љубав до сада показала да је временски орочена, није као у романима за цео живот, ја желим да у свом животу доживим оно „док нас смрт не растави“ и зато сам толико окренут овој теми.

Друштвене стеге и положај жене. Професор и студенткиња која једина носи терет те љубави?

 

 

Па, можда ће некоме звучати као фраза или као већ испричана прича, али ја стварно верујем да љубав, колико год нам се чинило да је мало добијамо, долази онда када смо за њу спремни. Нема малих и великих љубави, нема промашених љубави. Истина је да је љубав увек права и да ће се догодити сваком од нас без обзира на године, време у коме живимо, територији на којој смо се рођењем затекли. Ја, такође, желим да моја књига буде доступна свима, од Вардара до Триглава, из разлога што, можда јесам идеалиста,али моја љубав према Југославији и југословенству, није нарушена крахом те државе.

 

Цео живот пишете о љубави, како Ви дефинишете љубав?

На тренутак у некој души препознамо неку другу душу. Учини нам се блиском. То су добре тачке светлости којима се додирујемо мисаоно и духовно. То се зове љубав на вишем нивоу. Љубав је енергија, топлота коју осетимо примајући је и дајући другима. То је осећај повезаности са другим бићем. Љубав на вишем нивоу није пожудна, површна, делимична и условљена. Волети ради других, а не ради нас самих је љубав која побеђује јер је благословена од Бога. Љубав је осећај који ширимо с радошћу јер га имамо! Не постоји дефиниција љубави, јер је она свеобухватна, свемогућа сила која нам даје моћ неслућених размера приближавајући нас Боговима. суштина живота, све оно што имамо и немамо, све што јесмо и нисмо – све је љубав! Љубав је као црвена вечерња хаљина која никада не излази из моде.

 

 

 

13 thoughts on “„Љубав је као црвена вечерња хаљина која никада не излази из моде“

Оставите одговор

