Стиже нова игрица- Ужичка република

Ранко Трифковић осмислио је компјутерску игрицу под називом ,,Партизани: Прва офанзива“ која прати  борбу партизана, четника и Немаца 1941.

Сурова борба 1941. у којој је Ужичка република одбрањена од Немаца и  уједно постала и прва већа ослобођена територија  у окупираној Европи тема је игрице коју је осмислио гејм дизајнер Ранко Трифковић. Играч доживљава свет кроз очи Андрије Ђуровића, а поред њега, ликови у игрици су и његов брат четнички официр Митар, британски официр Д.Т. Хадсон, учитељица Марица, болничарка Ивана, Олга из Народног одбора… Циљ игрице није црно-бела прича, него авантура кроз коју играч пролази. Како каже игрица није идеолошка и политичка већ уметничко дело које показује живот становника Ужичке републике.

-Мене су изненадиле чињенице, премда сам неке и раније знао, које сам дознао о разлозима настанка Ужичке републике као слободне територије толико рано у Другом светском рату. То је била једна спартанска република али занимљиво је да ни партија ни војска  нису биле укључене у цивилне институције. Да, то је био комунистички режим, да они су вешали и демократе и комунисте. Не улазим у ту глорификацију комуниста,  него чињеницу,  да 1941. кад је Европа у тоталном мраку једна територија је слободна и у њој живи милион људи. То је напросто чињеница која није само мени фасцинантна. Ја кад сам поделио ту идеју са другим људима, од којих су већина Американци, Британци, а има јако много Азијата, они су били одушевљени. Зашто ми ово не знамо, зашто се ово крије од нас, па то је дивно па то је сјајно. Хоћемо да чујемо више о томе , како се тамо живело, и тако даље. У ствари, игра је један симулатор живота  тада, у тој ослобођеној територији. У којој играч креће се кроз град, истражује места, прича са људима, доживљава разне пријатне и непријатне ситуације . Покушава да оствари своју љубав .

Ко су главни актери игрице?

-Главни јунак је Андрија Ђуровић, као командант Радничког батаљона,  у мојој фиктивној уметничкој визији, он је један младић који се истакао у борби као комуниста и који жели да оствари своју љубав, кад је дошла слобода и кад ће све бити лакше и боље. Ја сам за потребе драмског заплета измислио његовог брата  четника, што није истина, то је моја фикција, да бих просто показао да је то за нас био братоубилачки рат.  Неки ликови  су историјски као на пример Владимир Зечевић, који је био четник па је прешао у партизане, који је у Ужицу срео своју будућу жену, моју баку иначе, тако да је то једна лична људска прича. Поред њега ту су немачки официр, биће британски лик  Хадсон, који је био у Ужицу, а један Британац је предложио да се убаци као смешан елемент. Хадсон ће ићи кроз град и питати се где је чај, да ли ће неко да му нађе маслац да намаже на тост…

Где се завршавају чињенице а почиње фикција?

11282467_1046636128699701_497903094_o

-Оно што играч из града самог доживљава и види, на пример, вешање комунисте, параду, четнички топ, и тако неке ствари ће бити дефинитивно базиране на историји  као и мноштво слика. Користимо архивски материјал са сајта Znaci.net  који су нам уступили своју архиву да нађемо слике тачно које одговaрају том периоду . То неће бити слике са те локације али на пример ,када играч уђе у партизанску болницу, кад уђе у школу ту ће бити ратна сирочад, будући курири који су стварно учествовали у том рату.

Да ли сте свесни контроверзи и негативних коментара која ова игрица може да изазове?

-Већ су почели. Што ми је тотално без везе. Тема игре је нешто друго нема везе са тим односом партизани-четници.

Како се завршава игрица?

-Немци побеђују, јер убијају све раднике из Радничког батаљона.  Ово није ратна игра, то је један симулатор, искуство једне људске приче, проблеми са којима  ће се сусретати Андрија нису типични као у другим игрицама – колики ће ко скор имати и ко ће да победи. Не, Немци побеђују али оно  што играч може у међувремену да уради, јесте  да се заљуби, да помогне другима да реше своје проблеме, може да напредује у служби, да боље одбрани свој град. Играч може да има сатисфакцију у томе да ли је успео да издржи довољно против Немачког напада и то ће бити мерило успеха. Ако све буде тако као што је замишљено и како би требало онда ће он имати максималну снагу тог свог батаљона .

Игра је осмишљена као Visual novel

-То је нешто што је више од стрипа а мање од књиге у којој је текст богато илустрован али је нагласак на самом тексту.  То је прича кроз коју се играч диманично креће. Приповедање не иде линеарно и не иде устаљеним ритмом него играч сам бира кад ће шта да искуси и на који начин. То је врло популаран жанр у свету. Поготово у Јапану.

Трифковић открива да помоћ имају и од Милице Челиковић, Ужичанке, која је задужена за графику и дизајн.

-Пре игре, играч ће моћи да се обавести о томе шта смо измислили а шта нисмо. Игрица ће изаћи у септембру. Биће потпуно бесплатна.

11301373_1046767318686582_866018561_n (1)

Аутор: Сандра Петровић

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s