„Време је за тајмаут када је реч о страначком делању“

Интервју са Владимиром Павићевићем

Професор Факултета политичких наука, бивши посланик Народне скупштине Србије и бивши потредседник Нове странке, Владимир Павићевић говори о  својим искуствима у Скупштини,  разлозима због којих се повукао са политичке сцене и залагању за увођење академске честитости на све факултете.

Шта Вас је навело пре две године да одлучите да се активно укључите у политику?

У политици сам још од јесени 1996. године. Тада сам био бруцош на ФПН-а и скоро цео јесењи семестар провео сам протестујући са грађанима Србије против изборне крађе која је организована у новембру те године. Учешће у тим протестима доживљавам као почетак свог политичког делања и од тада до данас сам у политици. Некада у страначкој, више мимо политичке странке.

Како бисте описали разлику између бављења политиком у теорији и у пракси?

Једно друго допуњује. Док сам био народни посланик у Скупштини Србије, веома ми је користило знање из политичке теорије. То знање сам за те две године допунио практичним делањем. Уверио сам се да “се теорија и пракса не додирују само на полицама.”

 У којој мери Вам се променило мишљење о политици у односу на период када нисте били ангажовани у странци и парламенту?

Човек сам политике и увек ћу се бавити истраживањем политике, ту немам дилему. Конкретну политику дефинишу људи у одређеним институцијама или нпр. политичким странкама и онда можемо да расправљамо о приступима политици људи који заговарају различите системе идеја и вредности. Политика је и поље креативног делања, осмишљавања заједничког живота људи. Младим људима бих увек препоручио да се баве политиком.

С обзиром на то да сте били у опозицији, са каквим сте се притисцима посланика већине сусретали ван скупштинске сале?

Никаквим. Било ми је задовољство да делам у Народној скупштини и за своје делање ни у једном тренутку нисам осећао никакве притиске. Много времена сам користио да се припремам за скупштинске расправе и у њима сам уживао.

Због чега сте одлучили да напустите политику?

Нисам напустио политику. Али сам узео тајмаут када је реч о страначком ангажовању. Политика је свакако шира од делања политичких странака и у том смислу остајем у политици.

Током боравка у Скупштини били сте највећи поборник увођења академске честитости на све факултете, што у том периоду није имало одзива међу владајућом већином. Како коментаришете то да се сада у новом Закону о високом образовању појављује једна одредба о плагијатима која је много налик ономе о чему сте Ви причали две године уназад?

Принцип академске честитости је захваљући и мом делању у Скупштини постао део Закона о научно-истраживачкој делатности. То је била наша прва победа у борби за очување академског интегритета наше академске заједнице. Поносан сам што радим у школи у којој се студенти придржавају Правилника о академској честитости који је усвојен још 2012. године. Драго ми је да наша школа, наш ФПН, у многим елементима савременог високог образовања постаје узор другима.

Међу првим сте политичарима јавно истакли подршку Саши Јанковићу за кандидатуру за председника Србије. Зашто би по Вашем мишљењу Јанковић био најбољи представник опозиције на предстојећим изборима за председника?

У политици сам увек заговарао да се јавно, јасно и прецизно саопштавају ставови поводом актуелних и важних питања. Такав приступ сам применио и у случају могуће кандидатуре Саше Јанковића за председника Србије. Јанковић је својим досадашњим професионалним делањем код грађана улио веру да је достојан обављања посла председника Републике. То је мој став и јавно сам га саопштио.

Како бисте сада, са овим искуством, посаветовали своје студенте који планирају да се једног дана активно баве политиком?

Саветовао бих им да уче, да буду вредни, јер ће им се знање и у политици увек исплатити.

Како видите будућност српске политичке сцене?

Много зависи од избора који ће бити организовани 2017. године. Важно је да ти избори буду организовани демократски и да и победници и поражени буду начисто да је резултат фер и реалан.

Планирате ли у скорије време поново улазак у политичке воде?

Па ево, Вама сада саопштавам своје политичке ставове. И сада сам у политици.

Аутори текста: Сандра Јовићевић и Петар Бабић

Оставите одговор

